۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد

مراحل تنظيم نرم‌افزار Outlook Express جهت اتصال POP3

مراحل تنظیم نرم‌افزار Outlook Express جهت اتصال POP3

به سیستم پست الکترونیکی
 

1- ابتدا برنامه Outlook Express را اجرا کرده که برای این کار می توانید مسیر زیر را دنبال کنید:
start > All Programs > Outlook Express
2- پس از اجرا شدن Outlook Express از منوی Tools گزینه Accounts را انتخاب کنید.
 
 
3- پس از باز شدن پنجره مورد نظر روی دکمه add کلیک کرده و از پنجره باز شده Mail را انتخاب کنید.
4- پس از باز شدن پنجره بعدی در جلوی کلمه Display name نامی را که دوست دارید گیرنده نامه شما هنگام دریافت ببیند را بنویسید و کلید Next را بزنید.
5- در پنجره‌ی Internet E-mail Address آدرس کامل پست الکترونیک خود را وارد کنید و کلید Next را بزنید.
6- پس از باز شدن پنجره E-mail Server Names سه قسمت وجود دارد:
-
قسمت اول My incoming mail server که این گزینه را بر روی POP3 قراردهید.
- در قسمت دوم Incoming Mail (POP3, IMAP or HTTP) server
- و قسمت آخر یا Outgoing Mail (SMTP) Server با توجه به سرویس دهنده‌ای که شما از آن استفاده می کنید متغیر است .
برای اتصال به سرویس دهنده‌ی پست الکترونیکی دانشگاه اصفهان شما اگر از سیستم پیک(سرویس دهنده‌ی مربوط به اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی) استفاده می کنید در این قسمت payk.ui.ac.ir را وارد کنید و اگر از سیستم مهر(سرویس دهنده‌ی مربوط به دانشجویان کارشناسی) استفاده می‌کنید در این قسمت mehr.ui.ac.ir را وارد نمایید و کلید Next رابزنید.
7- پس از باز شدن پنجره Internet Mail Logon در قسمت Account name آدرس پست الکترونیکی خود را به صورت کامل وارد کنید و در قسمت Password نیز کلمه عبور خود را وارد کنید و کلید Next را بزنید.

8- در این مرحله در پنجره باز شده (Congratulations) دکمه Finish را کلیک کنید.
 
 
9- در این مرحله پنجره‌ای مطابق شکل زیر باز می شود. در صورتیکه قصد ارسال نامه‌های الکترونیکی را نیز از این حساب کاربری دارید در این پنجره (در صورت بسته بودن برای مشاهده از منوی tools گزینه Accounts را انتخاب کنید) از منوی بالا گزینه Mail را انتخاب کنید، در این قسمت حسابی را که تعریف کرده‌اید به صورت payk.ui.ac.ir یا mehr.ui.ac.ir مشاهده می‌کنید: 
10- از کنار پنجره گزینه Properties را انتخاب کرده پنجره‌ای به شکل زیر ظاهر می‌شود :
 
11- پس از باز شدن پنجره جدید، از نوار منوی بالا Servers را انتخاب کرده و گزینه My server requires authentication را چک زده و setting را انتخاب کنید، این کار به شما اجازه‌ی ارسال میل توسط سرویس دهنده را می‌دهد.
 
12- در پنجره‌ی جدید گزینه‌ی دوم (Log on using) را انتخاب کرده و آدرس پست الکترونیک خود را در قسمت نام کاربری(Account name) وارد کرده و علامت گزینه‌ی Remember password را بر‌دارید تا ویروس‌ها نتوانند از طریق آتلوک نامه‌های ویروسی ارسال نمایند. آنگاه بر روی دکمه‌ی OK فشار می‌دهیم.
13- گزینه Advanced از پنجره‌ مشخصات کاربری، شماره پورت‌های پیش‌فرض جهت اتصال به سرور را نمایش می‌دهد. جهت ایجاد یک ارتباط امن در ارسال پیام علامت مربوط به گزینه‌ی
This server Requires a secure connection (SSL) را تنها در قسمت( Outgoing mail (SMTP علامت بزنید. جهت قراردادن یک نسخه‌ی کپی از میل‌هایی که از جعبه‌ی پستی بر روی سیستم شما دانلود می‌شود بر روی خود سرویس دهنده علامت مربوط به گزینه‌ی Leave a copy of messages on server را چک بزنید. آنگاه دکمه‌ی OK را فشار دهید.
14- شکل زیر پنجره‌ی مربوط به حساب پست الکترونیک ایجاد شده را پس از ایجاد و دریافت نامه‌های پستی نمایش می‌دهد.
تاریخ به روز رسانی:
1397/07/16
تعداد بازدید:
659
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان - خیابان هزار جریب - دانشگاه اصفهان - مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
تلفن: 37932323  تلفکس: 36684435
پست الکترونیک: citc-office@nic.ui.ac.ir
 
Powered by DorsaPortal